Web backgrounds 3
Webopenhouse
31.
okt

Åpent Hus: Nye musikkmarkeder og artistutvikling på tvers av språkbarrierer - gratis!

Music Norway og Oslo World inviterer til åpent hus, med erfarne musikkbransjeaktører som deler sin kunnskap om trender og utviklingen i nye, raskt voksende musikkmarkeder. Få innsikt i internasjonale muligheter for artister og opphavere fra musikklivet i Norge, og hold deg oppdatert på de nyeste utviklingene innen streaming og live- markedet. Arrangementet passer for både bransje og utøvere med internasjonale ambisjoner. Etter foredragene blir det mulighet for mingling med norske og internasjonale delegater. 

PÅMELDING I SKJEMA NEDERST PÅ DENNE SIDEN

SWANA-regionen som musikkmarked og muligheter for eksport:

Nabil Canaan fra Station Beirut gir innsikt i musikkmarkeder i Sørvest-Asia og Nord-Afrika, hvor musikkfestivaler, scener og samarbeid blomstrer. Den nye generasjonen artister skaper musikk som resonnerer med sin tid, fra populær shaabi og elektro-tarab til arabisk hiphop og gnawa big beats. Parallelt med at scenene og lydene har utviklet seg, har det kommet flere musikkfestivaler, spillesteder og internasjonale samarbeid de siste årene. Det er dette spekteret av kunstneriske uttrykk og bransjemuligheter Nabil Canaan vil snakke om i sin presentasjon.
Han vil gi en oversikt over turnémuligheter og relevante aktører, i tillegg til politisk kontekst og virkningen av regionale spenninger på kunstscenen.

Foredragsholder: Nabil Canaan, Daglig leder av Station Beirut, produsent for Shuruq Music og programleder for Masar Music.

Musikkmarkeder sør for Sahara og videre:

Sevi Spanoudi fra Black Major deler sine erfaringer fra å lansere sørafrikanske artister til et internasjonalt marked. Hun har blant annet jobbet med bandet Freshlyground, som oppnådde stor suksess med MTV Europe Award, en #1-hit med Shakira, og tre platina-album. Sevi snakker om opphavsrett, kontraktstrukturering og strategier som har gjort Black Major til et av Sør-Afrikas mest progressive managements. Hun gir også innsikt i hvordan afrikanske, eller norsk-afrikanske artister kan nå ut til et globalt publikum.

Foredragsholder: Sevi Spanoudi, grunnlegger og CEO i Black Major.

Gjennombrudd i internasjonale markeder, uten språkbarrierer:

Devin Landau fra TBA Agency deler sine erfaringer fra mange år med å utvikle nisjeartister for et globalt publikum. Med fokus på artister som Ana Tijoux, Big Thief, Sleaford Mods og Todd Terje, diskuterer han hvordan man kan bygge bærekraftige karrierer på tvers av språkbarrierer. Byrået har en mangfoldig artistliste og spesialiserer seg på å løfte artister fra undergrunnen til internasjonal suksess, med en langsiktig strategi som dekker både turnévirksomhet og markedsføring. Devin har tidligere jobbet som agent hos velkjente Paradigm Talent Agency, og har blitt utnevnt som Billboard International Power Player så sent som i 2023, samt Billboard Latin Power Player i 2024.

Foredragsholder: Devin Landau, grunnlegger og agent ved TBA Agency.

Det settes av 45 minutter til mingling for de som ønsker å bli igjen og møte norsk bransje og internasjonale delegater fra Oslo Worlds program etter foredragene. Lett servering.

PÅMELDING I SKJEMA NEDERST PÅ DENNE SIDEN