Beglomegs univers utvides ytterligere med forestillingen Døden ekke nok på Nasjonal Jazzscene
Beglomeg er et band med et stort, urolig og opprørsk hjerte. De innehar en uventet og egen plass i det norske musikklandskapet - et eller annet sted mellom dans på lokalet og klubbnetter, mellom psykedelia, dadaisme og vinylbilligkasser på den ene siden og kasetthylla på en bensinstasjon i Finnskogen på den andre. I midten av det hele finner vi en glødende essens, representert ved den egenartede frontfiguren Raymond Teigen Hauger: et radikalt og opprørsk kjerlighetsbudskap og den emosjonelle, hjemmesnekrede musikksjangeren eurohåp: en instendig oppfordring til lytteren om å ta sitt eget følelsesliv på alvor. For sitt første album, underlig pulserende og triumferende Eurokrjem, vant de Spellemann i 2015. Deres siste album, Elske Livet Fantastiskt, borrer dypere i materien og kan nesten arte seg som en undergrunns-messe for de største tingene i livet: tro, håp og kjærlighet. Oslo World tok kontakt med bandet for å borre videre i denne materien og er stolte over å kunne presentere en ytterligere utvidelse av Beglomegs univers på Nasjonal Jazzscene.
Døden ekke nok er, med bandets egne ord “en konsert om håp og dyd - menneskenaturen - størrelser i bevegelse. en utforsking av ekstase og eufori. empati og emosjonalitet, eleganse og eksorsisme. rettferdighet, vennlighet, ærlighet. måtehold? mot! et godt miljø. et godt liv. hva er det rette, det beste. himmelrik og helsike.”